Journal archive for Google Scholar Robot!

Royesh in Medical Education

رویش در آموزش علوم پزشکی



Volume 16, Number 27 (2023-9)


پیتون رویکردی جذاب در ارتقای صلاحیت بالینی
پیتون رویکردی جذاب در ارتقای صلاحیت بالینی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Lived Experience of Graduated at the University of Medical Sciences from the Perspective of the International Alumni
بررسی تجربه زیسته تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی از منظر دانش آموختگان بین الملل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

گراند راند پرستاری: مروری بر رویکردی مغفول، در آموزش بالینی
گراند راند پرستاری: مروری بر رویکردی مغفول، در آموزش بالینی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigation of the Music's Effects on Satisfaction with the Teaching of Anesthesia students
بررسی تاثیر موسیقی بر رضایت از تدریس در دانشجویان هوشبری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 15, Number 26 (2023-3)


آموزش از طریق درمانگاه مجازی: فرصتی برای یادگیری اثربخش مدیریت بیماران از راه دور
آموزش از طریق درمانگاه مجازی: فرصتی برای یادگیری اثربخش مدیریت بیماران از راه دور
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

طراحی و روانسنجی آزمون مجازی مصاحبه های کوتاه متعدد برای پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد آموزش پزشکی
طراحی و روانسنجی آزمون مجازی مصاحبه های کوتاه متعدد برای پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد آموزش پزشکی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی عوامل موثر در استفاده دانشجویان دوره پزشکی عمومی از فضای مجازی
بررسی عوامل موثر در استفاده دانشجویان دوره پزشکی عمومی از فضای مجازی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

مقایسه‌ی دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به آموزش مجازی در طی بحران کووید 19
مقایسه‌ی دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به آموزش مجازی در طی بحران کووید 19
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

آموزش مجازی در طی بحران کووید-19: یک مطالعه اقدام پژوهی
آموزش مجازی در طی بحران کووید-19: یک مطالعه اقدام پژوهی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 15, Number 25 (2022-6)


پیاده‌سازی آموزش‌شبیه‌سازی مبتنی بر تیم‌های بین‌حرفه‌ای: گامی درجهت یادگیری‌تجربیِ همکاری‌بین‌حرفه‌ای در دانشجویان پزشکی، پرستاری و علوم‌آزمایشگاهی
پیاده‌سازی آموزش‌شبیه‌سازی مبتنی بر تیم‌های بین‌حرفه‌ای: گامی درجهت یادگیری‌تجربیِ همکاری‌بین‌حرفه‌ای در دانشجویان پزشکی، پرستاری و علوم‌آزمایشگاهی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of cyberclinic and virtual patient systems in terms of facilities and functional features
مقایسه سامانه‌های کلینیک مجازی و بیمار مجازی از نظر امکانات و ویژگی‌های کاربردی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A review on the Educational Justice
مروری بر عدالت آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the literacy concept in the higher health education system
تبیین مفهوم سواد در نظام آموزش عالی سلامت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 14, Number 24 (2022-3)


Letter to the Editor: The Need to Measure Happiness Correctly in Medical Education: A Category for Further Reflection
نامه به سردبیر: لزوم سنجش صحیح شادمانی در آموزش علوم پزشکی : مقوله ای برای تامل بیشتر
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

چالش های برنامه مشاهده آموزش همتایان و راهکارهای ارتقای آن از دریچه متون
چالش های برنامه مشاهده آموزش همتایان و راهکارهای ارتقای آن از دریچه متون
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

برگزاری جلسات ذهن آگاهی و سنجش ظرفیت حافظه فعال دانشجویان در پذیرش مقاطع تحصیلات تکمیلی
برگزاری جلسات ذهن آگاهی و سنجش ظرفیت حافظه فعال دانشجویان در پذیرش مقاطع تحصیلات تکمیلی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

نقش یادگیری خرد در آموزش پرستاری: مطالعه مروری سریع
نقش یادگیری خرد در آموزش پرستاری: مطالعه مروری سریع
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Design and Implementation of a blended course for family therapy in psychiatry residency program
طراحی و اجرای دوره ترکیبی خانواده درمانی در برنامه دستیاری رشته روانپزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 14, Number 23 (2022-1)


نکات کلیدی برای منتورها جهت تقویت منتورینگ همتای مجازی
نکات کلیدی برای منتورها جهت تقویت منتورینگ همتای مجازی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Development and implementation of faculty development programs: barriers and solutions based on the literature
تدوین و پیاده سازی برنامه های توانمندسازی آموزشی اعضای هیات علمی: چالش‌ها و راهکارها از دریچه متون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

تبیین عوامل موثر بر اجرای جشنواره آموزشی ابن سینا از دیدگاه دانشجویان و مرور متون
تبیین عوامل موثر بر اجرای جشنواره آموزشی ابن سینا از دیدگاه دانشجویان و مرور متون
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Educational Need Assessment with the aim of Fostering Capabilities of Pharmacy Students to Create Value in the Pharmaceutical Industry
نیازسنجی آموزشی با هدف توانمندسازی دانشجویان داروسازی جهت ارزش آفرینی در صنایع دارویی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

طراحی، اجرا و ارزشیابی آموزش ترکیبی مهارت همدلی با استفاده از سینما، سناریو و روایت نویسی به دانشجویان پرستاری
طراحی، اجرا و ارزشیابی آموزش ترکیبی مهارت همدلی با استفاده از سینما، سناریو و روایت نویسی به دانشجویان پرستاری
| [PDF-FA] | [XML] |

Volume 14, Number 22 (2021-5)


ادغام و پیاده سازی آموزش تم های طولی هفتگانه در دوره پزشکی عمومی: گامی در جهت تحقق سند توانمندی های موردانتظار دانش آموختگان در برنامه درسی
ادغام و پیاده سازی آموزش تم های طولی هفتگانه در دوره پزشکی عمومی: گامی در جهت تحقق سند توانمندی های موردانتظار دانش آموختگان در برنامه درسی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

نیازسنجی آموزشی مهارت زبان انگلیسی دانشجویان رشته پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران
نیازسنجی آموزشی مهارت زبان انگلیسی دانشجویان رشته پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

دانشجویان پس از دریافت بازخورد چه می‌کنند؟
دانشجویان پس از دریافت بازخورد چه می‌کنند؟
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

فرا انگیزش، ارتقای انگیزه تحصیلی دانشجویان با تکیه بر خویشتن
فرا انگیزش، ارتقای انگیزه تحصیلی دانشجویان با تکیه بر خویشتن
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

روان‌سنجی ابزار «فهرست مشارکت دانشجویان دانشگاه» برای بررسی میزان مشارکت شناختی، انگیزشی و رفتاری دانشجویان مقطع علوم پایه رشته پزشکی
روان‌سنجی ابزار «فهرست مشارکت دانشجویان دانشگاه» برای بررسی میزان مشارکت شناختی، انگیزشی و رفتاری دانشجویان مقطع علوم پایه رشته پزشکی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

نقش آموزش در داروخانه داروهای گیاهی و طبیعی به عنوان راهکاری برای افزایش یادگیری علوم فارماکوگنوزی و فیتوتراپی
نقش آموزش در داروخانه داروهای گیاهی و طبیعی به عنوان راهکاری برای افزایش یادگیری علوم فارماکوگنوزی و فیتوتراپی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 14, Number 21 (2021-12)


تدوین و روانسنجی پرسشنامه بررسی عوامل آموزشی دخیل بر تمایل دانشجویان پزشکی نسبت به مهاجرت به خارج از کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران
تدوین و روانسنجی پرسشنامه بررسی عوامل آموزشی دخیل بر تمایل دانشجویان پزشکی نسبت به مهاجرت به خارج از کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی تکنیک پرسش گری در آموزش پزشکی
بررسی تکنیک پرسش گری در آموزش پزشکی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

روش اجتماع پژوهشی مبتنی بر P4C در آموزش تفکر نقادانه
روش اجتماع پژوهشی مبتنی بر P4C در آموزش تفکر نقادانه
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بازنگری برنامه های آموزش روان‌پزشکی برای دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دوران همه‌گیری کووید 19
بازنگری برنامه های آموزش روان‌پزشکی برای دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دوران همه‌گیری کووید 19
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

طراحی ، اجرا و ارزشیابی روش آموزشی کلاس وارونه برای دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی‌های 95 تا 98 دانشکده توانبخشی
طراحی ، اجرا و ارزشیابی روش آموزشی کلاس وارونه برای دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی‌های 95 تا 98 دانشکده توانبخشی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

نهادینه‌سازی ارتباط با صنعت در دانشجویان علوم پزشکی: طراحی، اجرا و ارزیابی کارگاه آموزشی مبتنی بر کار تیمی، ایفای نقش و حل مسئله
نهادینه‌سازی ارتباط با صنعت در دانشجویان علوم پزشکی: طراحی، اجرا و ارزیابی کارگاه آموزشی مبتنی بر کار تیمی، ایفای نقش و حل مسئله
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 13, Number 20 (2021-3)


چگونه در حوزه آموزش پزشکی مقالات تفسیری1 بنویسیم؟
چگونه در حوزه آموزش پزشکی مقالات تفسیری1 بنویسیم؟
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

طراحی و استقرار نظام جامع ارزشیابی فرایندهای آموزشی گروه های تحصیلات تکمیلی در دانشکده پزشکی
طراحی و استقرار نظام جامع ارزشیابی فرایندهای آموزشی گروه های تحصیلات تکمیلی در دانشکده پزشکی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

چالش های دانشجویان پرستاری در واحد بالینی مراقبت پرستاری کودکان
چالش های دانشجویان پرستاری در واحد بالینی مراقبت پرستاری کودکان
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

طراحی و روانسنجی ابزارهای ارزشیابی کیفیت آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران از دیدگاه دانشجویان و اساتید
طراحی و روانسنجی ابزارهای ارزشیابی کیفیت آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران از دیدگاه دانشجویان و اساتید
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

ارتباط هوش اخلاقی با پرخاشگری در دانشجویان پرستاری و مامایی
ارتباط هوش اخلاقی با پرخاشگری در دانشجویان پرستاری و مامایی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی معیارهای موثر دانشگاه های مختلف دنیا در انتخاب اساتید برجسته آموزشی: یک مطالعه مروری
بررسی معیارهای موثر دانشگاه های مختلف دنیا در انتخاب اساتید برجسته آموزشی: یک مطالعه مروری
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

گزارش صبحگاهی مجازی در قطب علمی اطفال کشور
گزارش صبحگاهی مجازی در قطب علمی اطفال کشور
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

استفاده از روش بازی سازی تیمی و رقابتی به صورت الکترونیک در آموزش درس استرابیسم به رزیدنت های سال دوم چشم پزشکی
استفاده از روش بازی سازی تیمی و رقابتی به صورت الکترونیک در آموزش درس استرابیسم به رزیدنت های سال دوم چشم پزشکی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 13, Number 19 (2020-11)


مشکلات و موانع موجود در آموزش بالینی پرستاری در ایران: مرور سیستماتیک
مشکلات و موانع موجود در آموزش بالینی پرستاری در ایران: مرور سیستماتیک
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

چگونه یک گزارش مورد ( Case Report ) در آموزش پزشکی بنویسیم؟
چگونه یک گزارش مورد ( Case Report ) در آموزش پزشکی بنویسیم؟
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

برگزاری جلسات یادگیری مبتنی بر حل موارد بالینی برای دانشجویان مقطع علوم پایه پزشکی
برگزاری جلسات یادگیری مبتنی بر حل موارد بالینی برای دانشجویان مقطع علوم پایه پزشکی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

ادغام عمودی در آموزش مفاهیم پایه مراقبتی با به کارگیری بازی وارسازی تیمی و رقابتی
ادغام عمودی در آموزش مفاهیم پایه مراقبتی با به کارگیری بازی وارسازی تیمی و رقابتی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

برگزاری آزمون چندفازی مجازی در پذیرش دوره کارشناسی ارشد مجازی آموزش پزشکی در شرایط کووید- 19
برگزاری آزمون چندفازی مجازی در پذیرش دوره کارشناسی ارشد مجازی آموزش پزشکی در شرایط کووید- 19
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 13, Number 18 (2020-11)


تجربه طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره مجازی مبتنی بر مورد برای دانشجویان مقطع فیزیوپاتولوژی در قالب گروه های کوچک، به عنوان روشی برای تقویت مهارت استدلال بالینی و افزایش تعاملات علمی دانشجویان در پاندمی کوید-19
تجربه طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره مجازی مبتنی بر مورد برای دانشجویان مقطع فیزیوپاتولوژی در قالب گروه های کوچک، به عنوان روشی برای تقویت مهارت استدلال بالینی و افزایش تعاملات علمی دانشجویان در پاندمی کوید-19
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

نامه به سردبیر، محتوا و شیوه نگارش
نامه به سردبیر، محتوا و شیوه نگارش
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

سوال پژوهش در پژوهش های آموزش پزشکی
سوال پژوهش در پژوهش های آموزش پزشکی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

مقایسه دیدگاه دانشجویان جدیدالورود و سال بالایی رشته اتاق عمل در مورد شناخت شغلی و انگیزش حرفه ای آنان
مقایسه دیدگاه دانشجویان جدیدالورود و سال بالایی رشته اتاق عمل در مورد شناخت شغلی و انگیزش حرفه ای آنان
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی مهارت ارائه خبر ناخوشایند به بیمار بر اساس پرسشنامه SPIKES ، در پزشکان عمومی
بررسی مهارت ارائه خبر ناخوشایند به بیمار بر اساس پرسشنامه SPIKES ، در پزشکان عمومی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

ظرفیت سازی سازمانی دوره توانمندسازی مهارت های آموزشی پایه ویژه اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی تهران
ظرفیت سازی سازمانی دوره توانمندسازی مهارت های آموزشی پایه ویژه اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی تهران
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

برگزاری ژورنال کلاب های مجازی گروه آموزش پزشکی در دوران همه گیری کووید-19
برگزاری ژورنال کلاب های مجازی گروه آموزش پزشکی در دوران همه گیری کووید-19
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

مقایسه بسترهای آموزش همزمان از نظر امکانات و ویژگی های کاربردی در یاددهی- یادگیری
مقایسه بسترهای آموزش همزمان از نظر امکانات و ویژگی های کاربردی در یاددهی- یادگیری
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

دانش پژوهی آموزشی و روند بررسی آن در دانشگاه
دانش پژوهی آموزشی و روند بررسی آن در دانشگاه
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

واکاوی عناصر برنامه درسی دوره کارشناسی پرستاری: گزارش تجربه واحد برنامه ریزی آموزشی مرکز
واکاوی عناصر برنامه درسی دوره کارشناسی پرستاری: گزارش تجربه واحد برنامه ریزی آموزشی مرکز
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 13, Number 17 (2020-11)


نظریه رفتارگرایی شرطی سازی کنشگر و کاربرد آن در آموزش پزشکی
نظریه رفتارگرایی شرطی سازی کنشگر و کاربرد آن در آموزش پزشکی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

از تئوری تا متغیر: نظریه شناختی "یادگیری معنی دار کلامی" آزوبل
از تئوری تا متغیر: نظریه شناختی "یادگیری معنی دار کلامی" آزوبل
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

کاربست برنامه درسی مارپیچی در آموزش علوم پزشکی
کاربست برنامه درسی مارپیچی در آموزش علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

مهارت غیر فنی "آگاهی از موقعیت"
مهارت غیر فنی "آگاهی از موقعیت"
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

آموزش درمانگاهی: الزام یا ضرورت در آموزش بالینی
آموزش درمانگاهی: الزام یا ضرورت در آموزش بالینی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

برگزاری آزمون الکترونیک دستیاران پاتولوژی در شرایط پاندمی کرونا: گزارش یک تجربه
برگزاری آزمون الکترونیک دستیاران پاتولوژی در شرایط پاندمی کرونا: گزارش یک تجربه
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

ایجاد تجربه مواجهه زودرس بالینی برای دانشجویان اتاق عمل با کمک همتایان
ایجاد تجربه مواجهه زودرس بالینی برای دانشجویان اتاق عمل با کمک همتایان
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles