پیشرفت روزافزون علوم پزشکی موجب شده است تا لزوم تغییرات برنامه های درسی چه از نظر محتوا و چه از نظر چیدمان محتوایی به صورت ادغام یافته بیش از پیش احساس گردد. در همین راستا طراحی برنامه های درسی با استفاده از رویکردهای ادغام یافته، از اهمیت بالایی برخوردار شده است. برنامه درسی مارپیچی به عنوان یکی از رویکردهای سازماندهی محتوای برنامه درسی پیشنهاد و مطرح شده است. در این مقاله به مفهوم برنامه درسی مارپیچی و ویژگی های آن اشاره شده و نگاهی به اثربخشی و تجارب دانشکده های مختلف از به کارگیری این مدل در برنامه درسی می شود.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1400/9/9 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1399/9/10