دوره 13، شماره 17 - ( 9-1399 )                   جلد 13 شماره 17 صفحات 33-27 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

اشرفی فرد حورا، مافی نژاد محبوبه. کاربست برنامه درسی مارپیچی در آموزش علوم پزشکی. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1399; 13 (17) :27-33

URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-64-fa.html


چکیده:   (610 مشاهده)
پیشرفت روزافزون علوم پزشکی موجب شده است تا لزوم تغییرات برنامه های درسی چه از نظر محتوا و چه از نظر چیدمان محتوایی به صورت ادغام یافته بیش از پیش احساس گردد. در همین راستا طراحی برنامه های درسی با استفاده از رویکردهای ادغام یافته، از اهمیت بالایی برخوردار شده است. برنامه درسی مارپیچی به عنوان یکی از رویکردهای سازماندهی محتوای برنامه درسی پیشنهاد و مطرح شده است. در این مقاله به مفهوم برنامه درسی مارپیچی و ویژگی های آن اشاره شده و نگاهی به اثربخشی و تجارب دانشکده های مختلف از به کارگیری این مدل در برنامه درسی می شود.
واژه‌های کلیدی: برنامه درسی، مارپیچی، ادغام
متن کامل [PDF 594 kb]   (1282 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/9/9 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1399/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb