دوره 14، شماره 21 - ( 9-1400 )                   جلد 14 شماره 21 صفحات 38-33 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ابراهیم پور فاطمه. روش اجتماع پژوهشی مبتنی بر P4C در آموزش تفکر نقادانه. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1400; 14 (21) :33-38

URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-34-fa.html


چکیده:   (635 مشاهده)
تفکر نقادانه یک مهارت تفکر بازتابی و منطقی است و فرایند تصمیم گیری و حل مسئله نقش مهمی در آن ایفا می ­کند. اجتماع پژوهشی برگرفته از برنامه فلسفه برای کودکان(p4c)، به عنوان یک روش آموزشی نوآورانه به تقویت مهارت­ های تفکر کردن می­ پردازد و موجبات یادگیری عمیق و معنا دار را فراهم می ­کند. بر اساس مطالعات شیوه آموزش اجتماع پژوهشی در برنامه درسی دانشجویان علوم پزشکی از قابلیت اجرایی و دستیابی به اهداف مختلف آموزشی از جمله تقویت تفکر نقادانه برخوردار است. این مقاله به معرفی روش اجتماع پژوهشی مبتنی بر برنامه  p4c و نقش آن در تقویت مهارت تفکر نقادانه می­ پردازد.
متن کامل [PDF 540 kb]   (1311 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/9/2 | پذیرش: 1400/9/10 | انتشار: 1400/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb