تفکر نقادانه یک مهارت تفکر بازتابی و منطقی است و فرایند تصمیم گیری و حل مسئله نقش مهمی در آن ایفا می کند. اجتماع پژوهشی برگرفته از برنامه فلسفه برای کودکان(p4c)، به عنوان یک روش آموزشی نوآورانه به تقویت مهارت های تفکر کردن می پردازد و موجبات یادگیری عمیق و معنا دار را فراهم می کند. بر اساس مطالعات شیوه آموزش اجتماع پژوهشی در برنامه درسی دانشجویان علوم پزشکی از قابلیت اجرایی و دستیابی به اهداف مختلف آموزشی از جمله تقویت تفکر نقادانه برخوردار است. این مقاله به معرفی روش اجتماع پژوهشی مبتنی بر برنامه p4c و نقش آن در تقویت مهارت تفکر نقادانه می پردازد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1400/9/2 | پذیرش: 1400/9/10 | انتشار: 1400/9/10