دوره 13، شماره 20 - ( 12-1399 )                   جلد 13 شماره 20 صفحات 48-41 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

معصومی پور مائده، امینی مهتاب، سهراب پور امیر علی، ابراهیم پور فاطمه، شاه کرمی فرشاد، شریفیان غزال، و همکاران. و همکاران. و همکاران.. طراحی و روانسنجی ابزارهای ارزشیابی کیفیت آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران از دیدگاه دانشجویان و اساتید. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1399; 13 (20) :41-48

URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-41-fa.html


چکیده:   (656 مشاهده)
با تغییر روند برگزاری کلاس ­های دانشگاه به علت شیوع بیماری کرونا و الزام به ارائه آموزش به دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی بر طبق تقویم کلاسی دانشگاه و با در نظر گرفتن طرح دوره ­های دروس، آموزش مجازی به عنوان مناسب‌ترین راه حل موجود در شرایط فعلی در پیش گرفته ‌شد. بدون شک در هر فرایند آموزشی، ارزشیابی کیفیت اجرای برنامه آموزشی به عنوان جز جدایی ناپذیر از چرخه آموزش لحاظ می­ شود. بر طبق بررسی­ های صورت گرفته مشخص شد که علی‌رغم فعالیت‌هایی که به صورت پراکنده از سوی اساتید و دانشجویان در دانشکده‌های گوناگون برای ارزشیابی کیفیت آموزش مجازی انجام می‌گرفت، اما ساختار و نظام ارزشیابی مشخصی بکار گرفته نمی ­شد. از این رو معاونت آموزشی دانشگاه با هدف پاسخگویی به ذی نفعان مختلف، برنامه­ ریزی جهت ارزشیابی کیفیت آموزش مجازی را به شکل تکوینی و تراکمی در نظر گرفت. قاعدتا استفاده از ابزار استاندارد برای ارزشیابی برنامه ­های آموزشی، یک مرحله اساسی در دستیابی به نتایج قابل استفاده است. برای دستیابی به این اهداف سه پرسشنامه مشتمل بر «پرسشنامه نظرخواهی از دانشجویان در خصوص کیفیت دوره آموزش مجازی»، «پرسشنامه ارزشیابی عملکرد اساتید در تدریس مجازی از منظر دانشجویان» و «پرسشنامه نظرخواهی از اساتید در خصوص تدریس مجازی» طراحی و روانسنجی شد.
واژه‌های کلیدی: مجازی، پرسشنامه، کیفیت، کووید-19
متن کامل [PDF 1069 kb]   (682 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/9/3 | پذیرش: 1399/12/20 | انتشار: 1399/12/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb