برنامه درسی ادغام یافته را می توان به عنوان یک رویکرد آموزشی توصیف نمود که به شکل سازمان یافته به مرور موضوع میپردازد و جنبه های مختلف برنامه درسی را باهم ترکیب کرده و بین آنها ارتباط معناداری برقرار می کند. ادغام عمودی با برقراری ارتباط بین علوم پایه و علوم بالینی به درک بهتر و کاربرد مفاهیم می انجامد. ما در یک طرح نوآورانه در تلفیق دو رویکرد ادغام عمودی و آموزش مبتنی بر مفاهیم از روش بازی وارسازی و مسابقه علمی رقابتی برای آموزشی مفهوم درد در دانشجویان کارشناس پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی تهران استفاده نمودیم. هدف اصلی از این اقدام ایجاد ارتباط بین دانش نظری در مورد مفهوم درد و چگونگی کاربرد این دانش در عمل در قالب یک رقابت بازی گونه برای دانشجویان کارشناسی پرستاری بود.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1400/9/7 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1399/9/10