دوره 13، شماره 17 - ( 9-1399 )                   جلد 13 شماره 17 صفحات 19-13 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ابراهیم پور فاطمه، مافی نژاد محبوبه. آموزش درمانگاهی: الزام یا ضرورت در آموزش بالینی. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1399; 13 (17) :13-19

URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-62-fa.html


چکیده:   (644 مشاهده)
با در نظر گرفتن این مسئله که بسیاری از بیماران جهت دریافت مراقبت های پزشکی به مراکز سرپایی در بیمارستان مراجعه می کنند و بدون بستری شدن در بیمارستان از خدمات سلامت بهره می گیرند، در نتیجه درمانگاه ها می تواند محیط مناسبی برای آموزش بالینی به شمار آید. بنابراین امروزه استفاده روش آموزش درمانگاه ی بخش مهمی از آموزش در برنامه های درسی رشته های مختلف علوم پزشکی را به خود اختصاص داده است و دانشجویان حضور پررنگتری در درمانگاه ها دارند. یکی از چالش هایی که معلمان پزشکی همواره با آن روبرو هستند، فراهم کردن فرصت هایی جهت ارائه تدریس اثربخش در این محیط است. در این مقاله مرور نقلی در نظر است تا به طور خلاصه رویکرد  آموزش درمانگاه ی معرفی شود.
واژه‌های کلیدی: آزمون درمانگاهی، بالین، روش تدریس
متن کامل [PDF 617 kb]   (559 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/9/9 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1399/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb