با در نظر گرفتن این مسئله که بسیاری از بیماران جهت دریافت مراقبت های پزشکی به مراکز سرپایی در بیمارستان مراجعه می کنند و بدون بستری شدن در بیمارستان از خدمات سلامت بهره می گیرند، در نتیجه درمانگاه ها می تواند محیط مناسبی برای آموزش بالینی به شمار آید. بنابراین امروزه استفاده روش آموزش درمانگاه ی بخش مهمی از آموزش در برنامه های درسی رشته های مختلف علوم پزشکی را به خود اختصاص داده است و دانشجویان حضور پررنگتری در درمانگاه ها دارند. یکی از چالش هایی که معلمان پزشکی همواره با آن روبرو هستند، فراهم کردن فرصت هایی جهت ارائه تدریس اثربخش در این محیط است. در این مقاله مرور نقلی در نظر است تا به طور خلاصه رویکرد آموزش درمانگاه ی معرفی شود.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1400/9/9 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1399/9/10