دوره 14، شماره 24 - ( 12-1400 )                   جلد 14 شماره 24 صفحات 23-13 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

محسنی سحر، احمدی نرگس، گودرزی زهرا، بهرام نژاد فاطمه. نقش یادگیری خرد در آموزش پرستاری: مطالعه مروری سریع. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1400; 14 (24) :13-23

URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-80-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی تهران
چکیده:   (723 مشاهده)
یادگیری خرد می تواند، برای نشان دادن بیشتر ایده‌ها و ارزش گذاری بر فرآیند یادگیری مفید باشد. این یادگیری به معنی کسب دانش در واحدهای کوتاه و متمرکز اطلاعاتی است که یک هدف خاص آموزشی را دنبال می کند. این روش در مدت زمان کوتاه و با شیوه های آسان انجام می گیرد. مطالعه مروری سریع حاضر براساس مراحل کاکرین در سال 1400 انجام شده است.5 مطالعه وارد این مرور شدند. از نظر دانشجویان جلسات آموزش یادگیری خرد مفید و همراه با کسب تجارب خوبی هستند که فرصت تمرین را در محیطی امن از طریق دریافت بازخورد از استاد و همتایان فراهم می آورند و همچنین مهارت ارزشیابی دانشجویان را ارتقا داده و منجر به ارائه بازخورد از طرف دانشجویان و اصلاح برنامه ریزی درسی توسط استاد می شود. اما از طرفی این شیوه آموزش می تواند، باعث ایجاد استرس در دانشجویان نیز شود که به تدریج در طی جلسات این استرس به سرعت کاهش می یابد. آموزش به شیوه یادگیری خرد منجر به افزایش مهارت های تدریس در دانشجویان  شده و مهارت های آنان در مدیریت رویدادهای غیر منتظره در کلاس درس را ارتقا می دهد. همچنین دانشجویان می آموزند، چگونه توانایی خود و دیگران را ارزیابی کنند و باتوجه به ارزیابی خود بازخورد ارائه دهند.
 
واژه‌های کلیدی: یادگیری خرد، پرستاری، مروری
متن کامل [PDF 617 kb]   (826 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1401/4/15 | پذیرش: 1401/4/20 | انتشار: 1401/10/27

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb