دوره 15، شماره 25 - ( 3-1401 )                   جلد 15 شماره 25 صفحات 39-35 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

سیاری فرد آزاده، شهبازی فاطمه. پیاده‌سازی آموزش‌شبیه‌سازی مبتنی بر تیم‌های بین‌حرفه‌ای: گامی درجهت یادگیری‌تجربیِ همکاری‌بین‌حرفه‌ای در دانشجویان پزشکی، پرستاری و علوم‌آزمایشگاهی. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1401; 15 (25) :35-39

URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-91-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
چکیده:   (325 مشاهده)
یکی از مشکلات موجود در برنامه­ های درسی رشته ­های علوم پزشکی در دانشگاه، عدم وجود فرصت­ های آموزشی مشترک با هدف تقویت کار تیمی و همکاری بین دانشجویان حرفه‌های مختلف است. این مشکل آموزشی باعث می­ شود که اکثر فارغ‌التحصیلان نه‌تنها توانمندی­ های ضروری در زمینه­ همکاری بین‌حرفه‌ای و کار تیمی در تیم درمان را تمرین نکنند و بالتبع کسب نکنند، بلکه نسبت به نقش­ ها و وظایف یکدیگر و داشتن نگرش درست به داشتن ارتباط و تعامل موثر بین‌حرفه ­ای نیز آگاهی پیدا‌ نکنند. برای رفع این مشکل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی برنامه های متنوعی طراحی و پیاه سازی می شود. یکی از این برنامه ها آموزش بین‌حرفه‌ای یا IPE  می باشد که از آن به عنوان راهی برای بهبود همکاری بین‌حرفه‌ای و تعاملات موثر نام برد.
یکی از مشکلات موجود در برنامه ­های درسی رشته­ های علوم پزشکی در دانشگاه، عدم وجود فرصت­ های آموزشی مشترک با هدف تقویت کارتیمی و همکاری بین دانشجویان حرفه‌های مختلف است. این‌مشکل آموزشی باعث می ­شود که اکثر فارغ‌التحصیلان نه‌تنها توانمندی­ های ضروری در زمینه­ همکاری بین‌حرفه‌ای و کارتیمی در تیم درمان را تمرین نکنند و بالتبع کسب نکنند، بلکه نسبت به نقش­ ها و وظایف یکدیگر و داشتن نگرش درست به داشتن ارتباط و تعامل موثر بین‌حرفه‌ای نیز آگاهی پیدا نکنند. برای رفع این مشکل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی برنامه های متنوعی طراحی و پیاه سازی می شود. یکی از این برنامه ها آموزش بین‌حرفه‌ای یا IPE  می باشد که از آن به عنوان راهی برای بهبود همکاری بین‌حرفه‌ای و تعاملات موثر نام برد.
 
متن کامل [PDF 539 kb]   (211 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/10/11 | پذیرش: 1401/11/30 | انتشار: 1402/5/14

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb