سیاری فرد آزاده، شهبازی فاطمه. پیادهسازی آموزششبیهسازی مبتنی بر تیمهای بینحرفهای: گامی درجهت یادگیریتجربیِ همکاریبینحرفهای در دانشجویان پزشکی، پرستاری و علومآزمایشگاهی. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1401; 15 (25) :35-39
URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-91-fa.html
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
چکیده: (325 مشاهده)
یکی از مشکلات موجود در برنامه های درسی رشته های علوم پزشکی در دانشگاه، عدم وجود فرصت های آموزشی مشترک با هدف تقویت کار تیمی و همکاری بین دانشجویان حرفههای مختلف است. این مشکل آموزشی باعث می شود که اکثر فارغالتحصیلان نهتنها توانمندی های ضروری در زمینه همکاری بینحرفهای و کار تیمی در تیم درمان را تمرین نکنند و بالتبع کسب نکنند، بلکه نسبت به نقش ها و وظایف یکدیگر و داشتن نگرش درست به داشتن ارتباط و تعامل موثر بینحرفه ای نیز آگاهی پیدا نکنند. برای رفع این مشکل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی برنامه های متنوعی طراحی و پیاه سازی می شود. یکی از این برنامه ها آموزش بینحرفهای یا IPE می باشد که از آن به عنوان راهی برای بهبود همکاری بینحرفهای و تعاملات موثر نام برد.
یکی از مشکلات موجود در برنامه های درسی رشته های علوم پزشکی در دانشگاه، عدم وجود فرصت های آموزشی مشترک با هدف تقویت کارتیمی و همکاری بین دانشجویان حرفههای مختلف است. اینمشکل آموزشی باعث می شود که اکثر فارغالتحصیلان نهتنها توانمندی های ضروری در زمینه همکاری بینحرفهای و کارتیمی در تیم درمان را تمرین نکنند و بالتبع کسب نکنند، بلکه نسبت به نقش ها و وظایف یکدیگر و داشتن نگرش درست به داشتن ارتباط و تعامل موثر بینحرفهای نیز آگاهی پیدا نکنند. برای رفع این مشکل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی برنامه های متنوعی طراحی و پیاه سازی می شود. یکی از این برنامه ها آموزش بینحرفهای یا IPE می باشد که از آن به عنوان راهی برای بهبود همکاری بینحرفهای و تعاملات موثر نام برد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1401/10/11 | پذیرش: 1401/11/30 | انتشار: 1402/5/14