دوره 14، شماره 23 - ( 11-1400 )                   جلد 14 شماره 23 صفحات 27-16 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hajimiri S H, Vatanara A, Soleimani F. Educational Need Assessment with the aim of Fostering Capabilities of Pharmacy Students to Create Value in the Pharmaceutical Industry. royesh 2022; 14 (23) :16-27
URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-71-fa.html
حاجی میری سیدحسین، وطن آرا علیرضا، سلیمانی فاطمه. نیازسنجی آموزشی با هدف توانمندسازی دانشجویان داروسازی جهت ارزش آفرینی در صنایع دارویی. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1400; 14 (23) :16-27

URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-71-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی تهران
چکیده:   (1098 مشاهده)
صنعت یکی از زمینه های گسترده در فعالیت حرفه‌ای داروسازان به حساب می‌آید. داروسازان در سراسر این صنعت با کارکردها و مسئولیتهای متنوعی فعالیت می‌کنند که برای احراز آن نیازمند به کسب مهارت­های کاربردی متنوع می‌باشند. در برنامه درسی دوره عمومی داروسازی محتوای درسی نسبتاً محدودی وجود دارد که به صورت کاربردی بتواند بسیاری از نقشهای داروسازان را تبیین کند یا منحصر به فرد برای ارتقا مهارتهای مورد استفاده در صنعت داروسازی باشد. در این مطالعه سعی شده است در بستری نظام مند با بهره گیری از نظرات کلیه ذینفعان، آموزشهای مهارتی مورد نیاز شناسایی شوند. به این منظور کارگروه تخصصی متشکل از نمایندگان دانشگاه (اعضای هیات علمی و دانشجویان)، سازمان غذا و دارو، سندیکای صاحبین صنایع و فارغ التحصیلان داروسازی در قالب جلسات گروه متمرکز تشکیل و ضمن بررسی اولویتها بر اساس اقتضای فضای کار مهارتها و سرفصلهای آموزشی مورد نیاز برای کسب آنها معرفی شدند.
داده ها از طریق تجزیه و تحلیل محتوای جلسات بررسی و نیازهای آموزشی مربوط به مهارتهای خلق ارزش در صنعت داروسازی مشخص شد. در نهایت 132 جلسه آموزشی ذیل 25 سرفصل در 5 ماژول مختلف استخراج شد.
با بررسی نتایج به نظر میرسد توسعه زیرساختی نظام مند برای ارائه یکپارچه این آموزشها در بستر ارتباط بین صنعت و دانشگاه با بهره گیری از تجارب خبرگان صنعت بتواند به صورت چشمگیر نقش در ارتقا توانمندی دانشجویان داروسازی برای اشتغال در صنعت داروسازی داشته باشد.
متن کامل [PDF 742 kb]   (1053 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/10/14 | پذیرش: 1400/11/23 | انتشار: 1400/11/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb