زرقی نازیلا، سید حسینی ریحانه سادات، رایزن الهام، کرباسی مطلق مریم، شیرازی ماندانا. نامه به سردبیر: لزوم سنجش صحیح شادمانی در آموزش علوم پزشکی : مقوله ای برای تامل بیشتر. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1400; 14 (24) :44-46
URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-75-fa.html
مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
چکیده: (442 مشاهده)
شادمانی، نوعی ارزشیابی است که فرد از خود و زندگی اش به عمل می آورد و در این ارزیابی مولفه های همچون رضایت از زندگی، هیجان و خلق مثبت، فقدان افسردگی و اضطراب را بررسی نماید. امروزه، شادمانی یکی از الزامات مفعول مانده به ویژه در دوران تحصیلات دانشگاهی است، که در دوران پاندمی کوید-19 در رشته های گروه علوم پزشکی بیش از پیش اهمیت آن مشخص شده است . دانشگاههای علوم پزشکی باید برای جلوگیری از افت شادمانی در بین دانشجویان حرفه های وابسته به سلامت به ویژه در دوران کووید-۱۹ راهکارهایی بیندیشند. به طور خلاصه، استفاده از ابزارهای تعدیل شده یا مخصوص رشته های پزشکی برای سنجش شادمانی از یک سو، و برنامه ریزی راهبردهای ارتقای سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی از سوی دیگر، میتوانند تضمین کننده یافته های پژوهشی برای تصمیم گیری بهتر در دانشگاه های علوم پزشکی باشد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1401/2/7 | پذیرش: 1401/5/5 | انتشار: 1401/10/27