دوره 14، شماره 24 - ( 12-1400 )                   جلد 14 شماره 24 صفحات 46-44 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Letter to the Editor: The Need to Measure Happiness Correctly in Medical Education: A Category for Further Reflection. royesh 2022; 14 (24) :44-46
URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-75-fa.html
زرقی نازیلا، سید حسینی ریحانه سادات، رایزن الهام، کرباسی مطلق مریم، شیرازی ماندانا. نامه به سردبیر: لزوم سنجش صحیح شادمانی در آموزش علوم پزشکی : مقوله ای برای تامل بیشتر. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1400; 14 (24) :44-46

URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-75-fa.html


مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
چکیده:   (442 مشاهده)
شادمانی، نوعی ارزشیابی است که فرد از خود و زندگی­ اش به عمل می ­آورد و در این ارزیابی مولفه­ های همچون رضایت از زندگی، هیجان و خلق مثبت، فقدان افسردگی و اضطراب را بررسی نماید. امروزه، شادمانی یکی از الزامات مفعول مانده به ویژه در دوران تحصیلات دانشگاهی است، که در دوران پاندمی کوید-19 در رشته­ های گروه علوم پزشکی بیش از پیش اهمیت آن مشخص شده است . دانشگاه‌های علوم پزشکی باید برای جلوگیری از افت  شادمانی در بین دانشجویان حرفه ­های وابسته به سلامت به ‌ویژه در دوران کووید-۱۹ راهکارهایی بیندیشند. به طور خلاصه، استفاده از ابزارهای تعدیل شده یا مخصوص رشته­ های پزشکی برای سنجش  شادمانی از یک سو، و برنامه­ ریزی راهبردهای ارتقای سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی از سوی دیگر، می­توانند تضمین کننده یافته ­های پژوهشی برای تصمیم­ گیری بهتر در دانشگاه ­های علوم پزشکی باشد.
متن کامل [PDF 446 kb]   (391 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1401/2/7 | پذیرش: 1401/5/5 | انتشار: 1401/10/27

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb