نیازسنجی به عنوان یکی از گام های بنیادین در فرایند برنامه ریزی درسی مطرح بوده و با کشف شکاف ها و نیازهای موجود، بستری مناسب را برای ارتقای وضعیت برنامه های درسی در هر دو بعد طراحی و بازنگری فراهم می سازد. از سوی دیگر، رویکرد مبتنی بر توا نمندی در طراحی برنامه های درسی، تمامی ارکان و اجزای یک برنامه درسی » پیامدمحوری « را تحت تأثیر قرار می دهد؛ به گونه ای که به تبع آن تمامی عناصر برنامه درسی در بستری با جانمایه شکل می گیرند. با اتخاذ این نوع نگاه به طراحی و بازنگری برنامه های درسی، پروژه واکاوی برنامه درسی در حال اجرای دوره کارشناسی پرستاری در واحد برنامه ریزی آموزشی مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه شکل گرفت
و با کشف شکاف ها و نیازها، عناصر این برنامه از زاویه دید اعضای محترم هیأت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به بوته نقد گذاشته شد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1400/9/8 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1399/9/10