دوره 13، شماره 18 - ( 9-1399 )                   جلد 13 شماره 18 صفحات 6-4 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ریاضی سپند. واکاوی عناصر برنامه درسی دوره کارشناسی پرستاری: گزارش تجربه واحد برنامه ریزی آموزشی مرکز. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1399; 13 (18) :4-6

URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-50-fa.html


چکیده:   (435 مشاهده)
نیازسنجی به عنوان یکی از گام های بنیادین در فرایند برنامه ریزی درسی مطرح بوده و با کشف شکاف ها و نیازهای موجود، بستری مناسب را برای ارتقای وضعیت برنامه های درسی در هر دو بعد طراحی و بازنگری فراهم می سازد. از سوی دیگر، رویکرد مبتنی بر توا نمندی در طراحی برنامه های درسی، تمامی ارکان و اجزای یک برنامه درسی » پیامدمحوری « را تحت تأثیر قرار می دهد؛ به گونه ای که به تبع آن تمامی عناصر برنامه درسی در بستری با جانمایه شکل می گیرند. با اتخاذ این نوع نگاه به طراحی و بازنگری برنامه های درسی، پروژه واکاوی برنامه درسی در حال اجرای دوره کارشناسی پرستاری در واحد برنامه ریزی آموزشی مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه شکل گرفت
و با کشف شکاف ها و نیازها، عناصر این برنامه از زاویه دید اعضای محترم هیأت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به بوته نقد گذاشته شد.
متن کامل [PDF 353 kb]   (452 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/9/8 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1399/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb