دوره 13، شماره 20 - ( 12-1399 )                   جلد 13 شماره 20 صفحات 29-15 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

کردستانی مقدم آزاده، محمدی الهه، حسین نژاد هومان. بررسی معیارهای موثر دانشگاه های مختلف دنیا در انتخاب اساتید برجسته آموزشی: یک مطالعه مروری. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1399; 13 (20) :15-29

URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-39-fa.html


چکیده:   (597 مشاهده)
شناخت معیارهای اتنخاب یک استاد برتر آموزشی علاوه بر این که به اساتید در جهت ارتقاء کیفیت آموزشی کمک می ­نماید، به مدیران نیز در جهت طراحی دوره ­های توانمندسازی و نهایتا شناسایی و تقدیر از اساتید برتر کمک کننده است. در این مطالعه مروری که با هدف تعیین معیارهای استاد برتر آموزشی انجام شد، علاوه بر جستجو در پایگاه­ های داده و موتورهای جستجو با استفاده از کلیدواژه ­های مرتبط، معیارهای استاد برجسته آموزشی در 22 دانشگاه از طریق سایت آن­ ها مورد بررسی قرار گرفت. تجربه تدریس، حُسن شهرت، تعهد، بکارگیری اصول یاددهی-یادگیری، نحوه تعامل با دانشجویان و همکاران، روش­ های ارزیابی دانشجو و الگوی رفتاری بودن از مهم ­ترین معیارهای انتخاب استاد برتر آموزشی بود. انتظار می­ رود که کاندیدای استاد برتر آموزشی، عملکردی فراتر از معمول در فعالیت ­های آموزشی و برنامه­ هایی که منجر به افزایش یادگیری دانشجویان می­ گردد، داشته باشد.
واژه‌های کلیدی: استاد برجسته، جشنواره، معیار
متن کامل [PDF 1202 kb]   (1257 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/9/2 | پذیرش: 1399/12/20 | انتشار: 1399/12/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb