شناخت معیارهای اتنخاب یک استاد برتر آموزشی علاوه بر این که به اساتید در جهت ارتقاء کیفیت آموزشی کمک می نماید، به مدیران نیز در جهت طراحی دوره های توانمندسازی و نهایتا شناسایی و تقدیر از اساتید برتر کمک کننده است. در این مطالعه مروری که با هدف تعیین معیارهای استاد برتر آموزشی انجام شد، علاوه بر جستجو در پایگاه های داده و موتورهای جستجو با استفاده از کلیدواژه های مرتبط، معیارهای استاد برجسته آموزشی در 22 دانشگاه از طریق سایت آن ها مورد بررسی قرار گرفت. تجربه تدریس، حُسن شهرت، تعهد، بکارگیری اصول یاددهی-یادگیری، نحوه تعامل با دانشجویان و همکاران، روش های ارزیابی دانشجو و الگوی رفتاری بودن از مهم ترین معیارهای انتخاب استاد برتر آموزشی بود. انتظار می رود که کاندیدای استاد برتر آموزشی، عملکردی فراتر از معمول در فعالیت های آموزشی و برنامه هایی که منجر به افزایش یادگیری دانشجویان می گردد، داشته باشد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1400/9/2 | پذیرش: 1399/12/20 | انتشار: 1399/12/20