دوره 13، شماره 19 - ( 9-1399 )                   جلد 13 شماره 19 صفحات 24-18 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

سرآمد علیرضا، پازکی محمدرضا، سیبوبه سجاد، تقوایی ماچک پشتی علی، انگورج تقوی آزاده، رعیتی شوازی رویا، و همکاران. و همکاران.. برگزاری جلسات یادگیری مبتنی بر حل موارد بالینی برای دانشجویان مقطع علوم پایه پزشکی. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1399; 13 (19) :18-24

URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-47-fa.html


چکیده:   (529 مشاهده)
مقطع علوم پایه اولین دورهی گذاری است که دانشجویان در بدو ورود به رشتهی پزشکی تجربه میکنند. این دوره ی حیاتی به واسطه ی تفاوت شرایط حاکم بر این مقطع با انتظارات قبلی دانشجویان می تواند به دوره ای بحرانی مبدل شود. ارائه ی حجم زیادی از مطالب با شیوه های سنتی و بدون توجه کافی به ارتباطات بالینی آنها می تواند با کاهش علاقه و انگیزه دانشجویان همراه شود. مطالعات نشان می دهد به کارگیری شیوه های تعاملی تر و نوین یاددهی-یادگیری با در نظر گرفتن ملاحظات لازم می تواند در ارتقاء شرایط آموزشی و پر کردن برخی خلاءهای موجود موثر باشد. در این راستا گروه "مدیکیشن" در پروژهای در نظر دارد تا کارگاه های یادگیری مبتنی در حل موارد بالینی را برای دانشجویان مقطع علوم پایه اجرایی کند.
متن کامل [PDF 668 kb]   (559 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/9/7 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1399/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb