گزارش های مورد، ابزارهای ارزشمندی هستند که باعث می شود شاغلین حرف پزشکی تجارب خود را اعم از مهارت های بالینی گرفته تا برررسی های آسیب شناسی و رویکردهای تشخیصی منحصر به فرد و ... با هم به اشتراک بگذارند. با گسترش علم میان رشته ای آموزش پزشکی و ماهیت خاص آن که تلفیقی از علوم پزشکی و علوم انسانی است، بومی سازی و بکارگیری بسیاری از نظریه ها و رویکردهای آموزشی، روش های تدریس و یادگیری و نیز شیوه های سنجش و ارزشیابی در حوزه های مختلف، زمینه توسعه گزارش های موردی را در آموزش پزشکی فراهم آورده است. در مقاله حاضر، علاوه بر پرداختن به اهمیت گزارش مورد در حوزه های بالین و آموزش، نگاهی به ساختار نگارش این نوع مقالات داشته و به نکات مهم در نوشتن گزارش مورد در آموزش پزشکی اشاره خواهد شد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1400/9/7 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1399/9/10