آموزش مجازی از طریق وبینارهای آنلاین بسیاری از محدودیت های آموزش سنتی را نداشته و مزایا و ویژگی های خاص خود را دارد. در کنار عدم محدودیت زمانی و مکانی، صرفه جویی در زمان و هزینه، ایجاد شرایط آموزشی و امکانات یکسان و توانایی استفاده تمامی افراد مخاطب( بسته به گروه هدف)، آموزش مجازی می تواند بر یادگیری موثر نیز تاثیر گذارد. پس از شروع پاندمی کووید و ضرورت دوری از تجمعات، درصدد برگزاری این جلسات به صورت مجازی برآمدیم. طی سال 1399، 239 جلسه گزارش صبحگاهی و 18 جلسه پیگیری بیماران، جمعاً در مدت 257 ساعت بهصورت جلسات مجازی همزمان برگزار شده است. 26 نفر از اعضای هیات علمی به عنوان شورای اداره جلسات همکاری داشتهاند و جمعاً 47210 نفر و به صورت میانگین 190 نفر در هر جلسه گزارش صبحگاهی و 100 نفر در جلسات پیگیری بیماران حضور داشتهاند. در مقایسه با جلسات حضوری، تعداد شرکتکنندگان از حدود 70 نفر به میانگین 190 نفر رسید که از اقصی نقاط کشور و تخصصهای گوناگون در جلسات حضور داشتند که مسلماً موجب بارِ علمی و آموزشی بیشتر جلسات شده است. علت موفقیت جلسات را می توان در اطلاعرسانی مناسب، امکان تعامل دو طرفه از طریق امکان صحبت، چت و ارتباط تصویری دانست. به علاوه ارتباط بین مراکز و رشته های مختلف فراهم شده است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1400/9/2 | پذیرش: 1399/12/20 | انتشار: 1399/12/20