دوره 13، شماره 17 - ( 9-1399 )                   جلد 13 شماره 17 صفحات 38-34 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

کرباسی مطلق مریم. از تئوری تا متغیر: نظریه شناختی "یادگیری معنی دار کلامی" آزوبل. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1399; 13 (17) :34-38

URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-65-fa.html


چکیده:   (654 مشاهده)
تئوری، بیانگر یک روش سیستماتیک شناخت وقایع یا موقعیت هاست. تئوری، مسیری را برای مطالعه مشکلات، ایجاد مداخلات مناسب و ارزشیابی موفقیت آن مداخلات فراهم می سازد. تئوری از اجزایی تشکیل شده است که شامل: سازه، مفهوم و متغیر می باشد. محققان بایستی برای انجام مطالعات تحقیقی خود، با تئوری های حیطه خود آشنا بوده و بتواند تئوری را به اجزای آن شکسته و فرضیه پژوهشی خود را براساس آن، نگارش نماید. فرضیه پژوهشی را جهت بررسی و آزمایش متغیر و ارتباطات آن نگارش می کنند.
واژه‌های کلیدی: تئوری، متغیر، آزوبل، یادگیری
متن کامل [PDF 518 kb]   (1226 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/9/9 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1399/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb