دوره 13، شماره 18 - ( 9-1399 )                   جلد 13 شماره 18 صفحات 44-36 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

شهبازی فاطمه، سارانی حامد، سیاری فرد آزاده، رستمی داریوش، رضائی شیر مرد لیلا، خباز مافی نژاد محبوبه. مقایسه دیدگاه دانشجویان جدیدالورود و سال بالایی رشته اتاق عمل در مورد شناخت شغلی و انگیزش حرفه ای آنان. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1399; 13 (18) :36-44

URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-56-fa.html


چکیده:   (482 مشاهده)
این مطالعه توصیفی - تحلیلی بر روی 91 دانشجوی اتاق عمل دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان و زابل در سال 99 - 1398 به روش نمونه گیری در دستس انجام شد. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش دو پرسشنامه شناخت شغلی الدهام و هاکمن و پرسشنامه ی محقق ساخته انگیزش حرفه ای بود. به منظور توصیف وضعیت آزمودنی ها از آمار توصیفی استفاده و داده ها از طریق آزمون های تی مستقل با نرم افزار آماری تجزیه و تحلیل شدند. میانگین  نمرات شناخت شغلی در هر دو گروه متفاوت بود. در برخی حیطه ها مانند حیطه تنوع مهارت ها و آزادی و اختیار عمل تفاوت معنادار وجود نداشت. تفاوت میانگین دیدگاه های دانشجویان جدیدالورود و سال بالایی در خصوص علاقمندی به رشته انتخابی اتاق عمل به ترتیب برابر با 28/ 5 و 02/ 4 بود و این تفاوت از نظر آماری معنادار شد. همچنین تفاوت میانگین دیدگاه دانشجویان جدیدالورود و سال بالایی در خصوص لذت بردن از فعالیت در رشته اتاق عمل به ترتیب برابر با 58 / 5 و 90 / 3 بود که از نظر آماری معنادار شد. یافته ها نشان داد دانشجویان جدیدالورود به دلیل متفاوت بودن دیدگاه شان نسبت به شناخت شغلی، انگیزش حرفه ای بالاتری نسبت به رشته اتاق عمل در بدو ورود به رشته دارند. 
متن کامل [PDF 531 kb]   (438 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/9/8 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1399/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb