دوره 13، شماره 17 - ( 9-1399 )                   جلد 13 شماره 17 صفحات 6-4 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

شهبازی فاطمه. ایجاد تجربه مواجهه زودرس بالینی برای دانشجویان اتاق عمل با کمک همتایان. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1399; 13 (17) :4-6

URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-60-fa.html


چکیده:   (572 مشاهده)
آموزش بالینی بخش مهم و تأثیرگذار در برنامه های درسی دانشجویان رشته های پیراپزشکی به شمار می رود، زیرا تقریبا نیمی بیشتر از زمان تحصیل دانشجویان  پیراپزشکی را در دانشگاه ها تشکیل می دهد. این موضوع باعث شده است تا فاز بالینی، به عنوان یکی از مقاطع حساس تحصیلی در رشته های پیراپزشکی از جمله رشته اتاق عمل در نظر گرفته شود و در نتیجه در شکل گیری توانمندی های حرفه ای این دانشجویان نقش عمده ای را بازی کند. این در حالی است که بررسی مطالعات نشان می دهد که شکاف نسبتاً عمیقی در روند آموزش نظری و عملکرد مراقبت های بالینی دانشجویان اتاق عمل وجود دارد، به طوریکه برنامه های درسی فعلی فرصت لازم برای کسب توانایی در اجرای مهارت های عملی را به دانشجویان نمی دهد و در نهایت موجب رویارویی آنان با چالش ها و مشکلاتی در عملکرد بالینی شان می شود.
متن کامل [PDF 462 kb]   (369 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/9/9 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1399/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb