آموزش بالینی بخش مهم و تأثیرگذار در برنامه های درسی دانشجویان رشته های پیراپزشکی به شمار می رود، زیرا تقریبا نیمی بیشتر از زمان تحصیل دانشجویان پیراپزشکی را در دانشگاه ها تشکیل می دهد. این موضوع باعث شده است تا فاز بالینی، به عنوان یکی از مقاطع حساس تحصیلی در رشته های پیراپزشکی از جمله رشته اتاق عمل در نظر گرفته شود و در نتیجه در شکل گیری توانمندی های حرفه ای این دانشجویان نقش عمده ای را بازی کند. این در حالی است که بررسی مطالعات نشان می دهد که شکاف نسبتاً عمیقی در روند آموزش نظری و عملکرد مراقبت های بالینی دانشجویان اتاق عمل وجود دارد، به طوریکه برنامه های درسی فعلی فرصت لازم برای کسب توانایی در اجرای مهارت های عملی را به دانشجویان نمی دهد و در نهایت موجب رویارویی آنان با چالش ها و مشکلاتی در عملکرد بالینی شان می شود.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1400/9/9 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1399/9/10