دوره 15، شماره 26 - ( 12-1401 )                   جلد 15 شماره 26 صفحات 9-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ذوالفقاری میترا، سهراب پور امیرعلی. آموزش مجازی در طی بحران کووید-19: یک مطالعه اقدام پژوهی. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1401; 15 (26) :1-9

URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-87-fa.html


چکیده:   (626 مشاهده)
این مطالعه با هدف تبیین تجربه دانشگاه علوم پزشکی تهران در ارائه آموزش مجازی در طی دوران بحران کووید-۱۹ انجام شد. فرایند اجرای آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی تهران با روش اقدام پژوهی و با رویکرد مشارکتی در پنج مرحله که به ترتیب شامل تجزیه و تحلیل موقعیت، برنامه ­ریزی، توسعه، اجرا و ارزشیابی نتایج حاصل است انجام گرفت. بر اساس نتایج از اقدامات ضروری در ارائه اثربخش تدریس مجازی در شرایط همه گیری کووید-19، برگزاری دوره ­های آموزشی توانمندسازی اساتید و دانشجویان، برنامه ریزی برای تهیه زیر ساخت­های مورد نیاز برای ارائه آموزش مجازی، تدوین و اجرا سیستم حمایتی-پشتیبانی و انگیزشی، و ارزشیابی و پایش کیفیت برنامه ­های آموزش مجازی است. با توجه به آنکه فرایند آموزش پزشکی در نتیجه بروز بحران کووید-19 با تغییراتی مواجه شده است، پیشنهاد می ­شود تا دانشگاه ­های مختلف علوم پزشکی به عوامل زیر بنایی تاثیرگذار در دستیابی به کیفیت آموزش مجازی توجه نمایند.
 
واژه‌های کلیدی: مجازی، آموزش، کووید-19
متن کامل [PDF 526 kb]   (783 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/10/2 | پذیرش: 1401/11/25 | انتشار: 1402/5/14

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb