دوره 13، شماره 20 - ( 12-1399 )                   جلد 13 شماره 20 صفحات 65-56 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

میرباقری علیرضا، گلستانی ابوالفضل، حاجتی جمشید، کدخدایی مهری، بهادر عباس، راگردی کاشانی ایرج و همکاران.. طراحی و استقرار نظام جامع ارزشیابی فرایندهای آموزشی گروه های تحصیلات تکمیلی در دانشکده پزشکی. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1399; 13 (20) :56-65

URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-43-fa.html


چکیده:   (475 مشاهده)
یکی از راهکارهای موجود در زمینه ارتقاء کیفیت برنامه آموزشی، ایجاد نظام جامع و کارآمد ارزیابی متناسب با ویژگی­ ها، شرایط و زمینه خاص نظام­ مند به منظور آگاهی از وضعیت موجود و بهبود و ارتقای آن است. ایجاد این نظام کارآمد می­تواند به کارآمدتر کردن نظام آموزشی و شفاف ساختن فعالیت­ های آن بیانجامد. از سوی دیگر با استفاده از اطلاعات حاصل از ارزیابی می­ توان اطمینان لازم را در خصوص میزان تحقق رسالت و اهداف نظام به دست آورد. این مقوله به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی به دلیل تعدد رشته­/ مقطع و پیچیده ­تر بودن فرایند آموزش اهمیت بیشتری پیدا می­ کند. این مطالعه با هدف تبیین تجربه معاونت تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در تدوین، اجرا و استقرار نظام ارزشیابی در سطح گروه ­های آموزشی علوم پایه انجام شده است.
متن کامل [PDF 1201 kb]   (707 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/9/3 | پذیرش: 1399/12/20 | انتشار: 1399/12/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb