یکی از راهکارهای موجود در زمینه ارتقاء کیفیت برنامه آموزشی، ایجاد نظام جامع و کارآمد ارزیابی متناسب با ویژگی ها، شرایط و زمینه خاص نظام مند به منظور آگاهی از وضعیت موجود و بهبود و ارتقای آن است. ایجاد این نظام کارآمد میتواند به کارآمدتر کردن نظام آموزشی و شفاف ساختن فعالیت های آن بیانجامد. از سوی دیگر با استفاده از اطلاعات حاصل از ارزیابی می توان اطمینان لازم را در خصوص میزان تحقق رسالت و اهداف نظام به دست آورد. این مقوله به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی به دلیل تعدد رشته/ مقطع و پیچیده تر بودن فرایند آموزش اهمیت بیشتری پیدا می کند. این مطالعه با هدف تبیین تجربه معاونت تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در تدوین، اجرا و استقرار نظام ارزشیابی در سطح گروه های آموزشی علوم پایه انجام شده است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1400/9/3 | پذیرش: 1399/12/20 | انتشار: 1399/12/20