دوره 13، شماره 18 - ( 9-1399 )                   جلد 13 شماره 18 صفحات 47-45 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

زرقی نازیلا، کرباسی مطلق مریم. سوال پژوهش در پژوهش های آموزش پزشکی. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1399; 13 (18) :45-47

URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-57-fa.html


چکیده:   (617 مشاهده)
سوال پژوهشی که درست تنظیم شود تضمین می کند که می توان طرح تحقیق درستی برای پاسخ به آن تدوین نمود و در اصل تمام قسمت های پژوهش را به نوعی تحت تاثیر قرار خواهد داد . تحقیق و پژوهش فرآیندی علمی است که در جهت پاسخگویی به سوالی که ذهن پژوهشگر را به خود معطوف کرده است شکل می گیرد. روش پژوهش بر مبنای پاسخ به سوال در طراحی پژوهش نمایان می شود. یافته های تحقیق نیز پاسخ هایی عینی به سوال پژوهش هستند. این یافته ها در قسمت پایانی یعنی بحث، به مقایسه با یافته های پژوهش های دیگر به بحث و تحلیل گذاشته می شوند . به عنوان مثال سوالات در تحقیق کمی به بررسی مقدار و میزان تغییرات متغیر در طی زمان و قدرت پیشگویی یک متغیر برای دیگر متغیر/متغیرها، ارتباط بین متغیرها و نیز مقایسه تاثیر یک متغیر بر متغیر/متغیرهای دیگر می پردازند و در پژوهش های کیفی، بررسی چرایی و چگونگی یک پدیده، بایستی خود را در سوال پژوهش نشان دهد .
متن کامل [PDF 346 kb]   (507 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/9/8 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1399/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb