طرح سوال خوب و استفاده از تکنیکهای پرسشگری در آموزش پزشکی میتواند در زمینه یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان تاثیر فراوانی داشته باشد که اهمیت و هدف پرسش و پرسشگری در آموزش پزشکی با توجه به ماهیت علوم پزشکی چندین برابر است. هدف این مقاله بررسی مطالعات موجود در زمینه پرسش و تکنیک پرسشگری در آموزش پزشکی بوده است. مطالعه حاضر از نوع مطالعات مروری نقلی است که با هدف بررسی شواهد، تجربیات، توصیه ها و چالش های موجود در زمینه پرسشگری و تکنیک پرسشگری در آموزش پزشکی انجام شد. جهت نگارش این مقاله مرور نقلی، 13 مقاله وارد مطالعه گردید. با مروری بر متون و مقالات موجود در راستای هدف پژوهش، نتایج یافته های مربوط، یافته ها در زمینه پرسشگری و تکنیک پرسشگری در آموزش پزشکی در سه بخش اصلی انواع سوال، نحوه برخورد با پاسخ های اشتباه دانشجویان و استفاده از استراتژی سکوت ارائه گردید.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1400/9/2 | پذیرش: 1400/9/10 | انتشار: 1400/9/10