دوره 14، شماره 21 - ( 9-1400 )                   جلد 14 شماره 21 صفحات 47-39 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

محسن آبادی منصور، کرمی سحر، کرباسی مطلق مریم. بررسی تکنیک پرسش گری در آموزش پزشکی. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1400; 14 (21) :39-47

URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-35-fa.html


چکیده:   (743 مشاهده)
طرح سوال خوب و استفاده از تکنیک­های پرسشگری در آموزش پزشکی می­تواند در زمینه یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان تاثیر فراوانی داشته باشد که اهمیت و هدف پرسش و پرسشگری در آموزش پزشکی با توجه به ماهیت علوم پزشکی چندین برابر است. هدف این مقاله بررسی مطالعات موجود در زمینه پرسش و تکنیک پرسش­گری در آموزش پزشکی بوده است. مطالعه حاضر از نوع مطالعات مروری نقلی است که با هدف بررسی شواهد، تجربیات، توصیه­ ها و چالش­ های موجود در زمینه پرسشگری و تکنیک پرسش­گری در آموزش پزشکی انجام شد. جهت نگارش این مقاله مرور نقلی، 13 مقاله وارد مطالعه گردید. با مروری بر متون و مقالات موجود در راستای هدف پژوهش، نتایج یافته­ های مربوط، یافته ها در زمینه پرسشگری و تکنیک پرسش­گری در آموزش پزشکی در سه بخش اصلی انواع سوال، نحوه برخورد با پاسخ­ های اشتباه دانشجویان و استفاده از استراتژی سکوت ارائه گردید.
متن کامل [PDF 648 kb]   (606 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/9/2 | پذیرش: 1400/9/10 | انتشار: 1400/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb