دوره 13، شماره 18 - ( 9-1399 )                   جلد 13 شماره 18 صفحات 52-48 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

زرقی نازیلا، کرباسی مطلق مریم. نامه به سردبیر، محتوا و شیوه نگارش. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1399; 13 (18) :48-52

URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-58-fa.html


چکیده:   (797 مشاهده)
نامه به سردبیر، یکی از کوتاه ترین انواع مقالات غیر پژوهشی است. در نوع خود می تواند یک مقاله کوتاه پژوهشی هم در نظر گرفته شود چرا که به نوعی به بررسی مقالات پژوهشی پرداخته و دیدگاه های متفاوتی را به خوانندگان ارائه می کند که در حوزه تخصص و تجربیات نگارنده است. ارائه هرگونه پیشنهاد، اصلاح، انتقاد، هشدار، مخالفت، ارایه مطلبی جدیدتر، ارائه تحلیل هایی از نگاه های متفاوت درباره مقاله ای که به تازگی در یک مجله به چاپ رسیده باشد . نامه به سردبیر معمولا
به دو صورت نوشته می شود . در شیوه اول خواننده یک مقاله تازه منتشر شده متوجه می شو د که در مقاله اشتباهی رخ داده است. نامه ای به سردبیر مجله می نویسد و در آن خطای مقاله مورد نظر را با ارائه شواهد علمی و اظهار نظرهای تخصصی به صورت محترمانه، بیان کرده و به نوعی آن را تصحیح می کند. در شیوه دوم یکی از خوانندگان مجله که در زمینه خاصی صاحب تخصص و یا تجربه است، درباره یکی از موضوعاتی که در حوزه تخصصی مجله است، نامه ای برا ی مجله
ارسال می کند. از آنجا که چنین نامه های ی ماحصل تجربی ات نویسندگان است، می توانند علاوه بر افزودن به دانش موجود، افق های پژوهشی تازهای را در اختیار خوانندگان قرار دهد. شایان ذکر است نوشتن مطالب مهم در تعداد کلمات محدود مهارت نویسنده و تجربه او در خواندن، نقد و نگارش مقالات را نشان می دهد .
متن کامل [PDF 402 kb]   (941 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/9/8 | پذیرش: 1399/9/10 | انتشار: 1399/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb