قدردانی و تشویق از دستاوردهای دانشجویی میتواند یک عامل انگیزشی برای تداوم تلاشدانشجویان باشد. جشنواره دانشجویی ابن سینا یکی از برنامههای دانشگاه علوم پزشکی تهران برای قدردانی و تشویق فعالیتهای ممتاز دانشجویان در زمینه های مختلف از جمله آموزشی است. لذا ارزیابی نحوه اجرای محور آموزشی جشنواره ابن سینا و تلاش برای ارتقا مدل اجرای آن ضروری است. در این راستا، هدف از مطالعه حاضر بررسی تجارب دانشجویان شرکت کننده در جشنواره به منظور انجام نیازسنجی اولیه و ارزیابی روشهای انتخاب دانشجوی نمونه آموزشی در متون بود. نتایج بررسی متون نشان داد علی رغم اینکه ارکان اصلی اجرای محور آموزشی جشنواره دانشجویی ابن سینا تقریبا همسو با اکثر دانشگاه های ملی و بین المللی است، ولی با توجه به تجارب و دیدگاه دانشجویان شرکت کننده در جشنواره آموزشی ابن سینا، حیطه های متعددی بر اجرای محور آموزش جشنواره ابن سینا موثر بوده و نیاز به بهینه سازی دارد.
Type of Study:
Research |
Subject:
Special Received: 2021/12/18 | Accepted: 2022/01/30 | Published: 2022/01/30