دوره 16، شماره 27 - ( 6-1402 )                   جلد 16 شماره 27 صفحات 20-10 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

قربانی بنفشه، بهرام نژاد فاطمه. گراند راند پرستاری: مروری بر رویکردی مغفول، در آموزش بالینی. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1402; 16 (27) :10-20

URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-94-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی تهران
چکیده:   (470 مشاهده)
عوامل زیادی در حرفه­ی پرستاری بر توانایی پرستاران برای مشارکت کامل در توسعه حرفه­ای مستمر تأثیر می گذارد. از این رو محیط کار و آموزش  در مراقبت های  پرستاری نیازمند رویکردهای نوآورانه برای دستیابی به توسعه مستمر عملکرد پرستاری است. استفاده از روش آموزشی گراند راند این امکان را می دهد تا دانشجویان و سایر افراد کادر درمان، با توجه به بهترین عملکرد مبتنی بر شواهد از این رویکرد آموزشی در بهبود کیفیت درمان و مراقبت از بیماران استفاده کنند.
مطالعه­ی مروری حاضر با هدف تعیین اهمیت گراند راند در حیطه آموزش و به کارگیری آن در پرستاری می باشد.
مطالعه­ی مروری نقلی حاضر براساس رویکرد کاکرین با کمک جست­و­جوی کتابخانه­ای و پایگاه داده­ای در سال 1402 انجام گرفت. مطالبی که بیشترین ارتباط با موضوع را داشتند، با کمک کلید واژه­های فارسی همچون: گراند راند پرستاری، دانشجوی پرستاری، گزارش موردی در پرستاری، آموزش بالینی، مراقبت­های پرستاری و معادل انگلیسی Nursing Grand Round, nursing students, case report in nursing,, nursing careبا جست­و­جو در پایگاه­های اطلاعاتی Pub Med, SID, MagIran, Web of Sciences, Cochrane Library, CINHAL، ، Scopus و همچنین جست و جوی دستی در موتور جست و جوی Google Scholar بدون محدودیت زمانی جست و جو شده و  در مجموع 13 مقاله وارد مطالعه حاضر شدند.
استفاده از روش آموزشی گراندراند در پرستاری دارای نتایج مثبتی مانند ارتقای دانش بالینی، شکل گیری استدلال بالینی در دانشجویان پرستاری، پرورش تفکر پویا و انتقادی، بازاندیشی، یادگیری مبتنی بر مسئله، پرورش عملکرد مبتنی بر شواهد و در نهایت افزایش ایمنی و کیفیت مراقبت های ارائه شده می باشد.
با توجه به یافته­های حاصل از مطالعه مروری انجام شده، می­توان بیان کرد که گراندراند به عنوان بخشی از فرایند آموزش پرستاری در نظر گرفته شود تا با افزایش ارتقای حرفه­ای پرستاران، باعث بهبود مراقبت­های ارائه شده گردد.
 
متن کامل [PDF 718 kb]   (293 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1402/3/9 | پذیرش: 1402/7/12 | انتشار: 1402/9/13

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb