دوره 14، شماره 22 - ( 3-1400 )                   جلد 14 شماره 22 صفحات 28-22 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

نوروزی علی، نوروزی سعیده، علیزاده مریم. فرا انگیزش، ارتقای انگیزه تحصیلی دانشجویان با تکیه بر خویشتن. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1400; 14 (22) :22-28

URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-26-fa.html


چکیده:   (904 مشاهده)
امروزه در متون علمی حوزه یادگیری خودتنظیمی از انگیزش همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه­ های یادگیری نام برده می ­شود. در عین حال فقدان انگیزش مشکل شایعی است که فراگیران در تمام مقاطع سنی تجربه می­ کنند زیرا یادگیری یک فرایند پر زحمت است و تکالیف دانشگاهی نیز مملو از موانعی هستند که در حفظ سطح تطبیقی انگیزش موفقیت دانشجویان تداخل ایجاد می­ کنند. در چنین فضایی از فراگیر انتظار می­ رود تمرکز خود را بر روی دروس یا تکالیفی که معمولاً خسته ­کننده، تکراری، دشوار یا حتی بی ­اهمیت هستند حفظ نمایند. در این میانه چالش ­های مربوط به انجام تکالیف در خارج از کلاس درس نیز می­ توانند حتی بغرنج­تر باشند. با وجود چنین موانعی، توانایی فراگیران در اثرگذاری فعالانه بر انگیزش در راستای افزایش تلاش و پشتکار جهت انجام تکالیف درسی خود، یکی از مهم‌ترین مؤلفه ­های یادگیری خودتنظیمی و موفقیت آنها قلمداد می ­شود. در این مرور نقلی به بررسی نتایج تنظیم انگیزش در مطالعات حوزه آموزش علوم پزشکی می­ پردازیم.
متن کامل [PDF 549 kb]   (938 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/7/17 | پذیرش: 1400/8/5 | انتشار: 1400/6/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb