دوره 14، شماره 22 - ( 3-1400 )                   جلد 14 شماره 22 صفحات 53-47 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

سلطانی اکبر، عظیمی بیتا، اصغری فریبا، لباف علی، باستان حق احسان، میرزازاده عظیم و همکاران.. ادغام و پیاده سازی آموزش تم های طولی هفتگانه در دوره پزشکی عمومی: گامی در جهت تحقق سند توانمندی های موردانتظار دانش آموختگان در برنامه درسی. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1400; 14 (22) :47-53

URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-29-fa.html


چکیده:   (1087 مشاهده)
دانشکده ­های پزشکی در سراسر دنیا در فرایند اعتباربخشی ملزم به ارائه شواهدی در زمینه فراهم­ سازی فرصت­ هایی برای مواجهه مکرر فراگیران با توانمندی ­های مورد انتظار در برنامه درسی هستند که تحت عنوان تم­ های طولی در برنامه ­های درسی درنظر گرفته می ­شوند، چرا که در تمام طول دوران تحصیل دانشجو می­ بایست با آن­ مواجهه شدند و آموزش ­های لازم را دریافت کنند. در این مقاله گزارش موردی برنامه ریزی برای پیاده سازی آموزش تم ­های طولی در برنامه درسی در قالب گام ­های انتخاب و واردسازی در برنامه درسی، تدوین برنامه­ های درسی و سیلابوس ­های تم طولی، توانمندسازی اعضای هیات علمی با هدف آموزش مستقیم و ادغام یافته و ارزیابی تم ­های طولی در هر یک از فازهای برنامه درسی و در نهایت نحوه آموزش تم­ های طولی به دانشجویان انجام شد. هفت تم طولی مشتمل بر مهارت ­های بالینی، مهارت­ های برقراری ارتباط، مراقبت از بیمار، پیشگیری و ارتقاء سلامت، رشد فردی، تعهد حرفه ­ای، مهارت­ های استدلال بالینی و حل مساله و نظام سلامت و نقش پزشک در آن طراحی و برنامه ریزی شد.
واژه‌های کلیدی: تم طولی، توانمندی، پزشکی، آموزش
متن کامل [PDF 910 kb]   (1008 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/7/17 | پذیرش: 1400/8/5 | انتشار: 1400/6/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb