دوره 14، شماره 21 - ( 9-1400 )                   جلد 14 شماره 21 صفحات 22-14 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

هنرپیشه روشنک، قطبی نسترن، جلایی شهره، نصرالهی سعید. طراحی ، اجرا و ارزشیابی روش آموزشی کلاس وارونه برای دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی‌های 95 تا 98 دانشکده توانبخشی. رویش در آموزش علوم پزشکی. 1400; 14 (21) :14-22

URL: http://royesh.tums.ac.ir/article-1-32-fa.html


چکیده:   (905 مشاهده)
کلاس وارونه نوعی یادگیری ترکیبی است که در آن یادگیری داخل کلاسی با تجارب یادگیری آنلاین درهم می­آمیزد. هدف از این مطالعه؛ طراحی، اجرا و ارزشیابی روش کلاس وارونه برای دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در چهار سال متوالی بود. مطالب درسی یک هفته قبل از کلاس بر روی سامانه یادگیری الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی تهران بارگذاری می ­شد. بعد از اجرای کلاس وارونه، ارزشیابی آن توسط پرسشنامه انجام شد. یافته ­ها شناخت اندک دانشجویان از این روش (میانگین 52/2، انحراف معیار 51/1) و ترجیح آنان به تدریس ترکیبی همراه با سخنرانی (میانگین21/4، انحراف معیار 33/1) را نشان دادند. بر اساس نتایج حاصل استفاده از کلاس وارونه برای دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده توانبخشی توصیه می­ گردد.
متن کامل [PDF 802 kb]   (700 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/9/2 | پذیرش: 1400/9/10 | انتشار: 1400/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به رویش در آموزش علوم پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb